Sol och bad?;)

Mitt forsta blogg inlagg, hur ska detta sluta? Jag vet faktiskt inte vad jag ska borja eller vad jag ska saga.. Jag finner inga ord, aven fast man har sa mycket att beratta om. Det ar svart att fa ner en vecka pa ett inlagg, men jag ska gora ett forsok.

Hela denna veckan har varit nagot av det jobbigaste jag varit med om. Nu tror hela svenska folket  att jag ligger pa latbanken nar jag ar hemma. Jag ar ju I Thailand, vad finns det att klaga over liksom. Jag vill till en borjan saga att jag inte har klagat over nagonting denna veckan, man har tagit allt som det kommit. Betat av dag for dag. Varje morgon vaknar jag och tanker “Ny dag, nya mojligheter!”  

Man far vara med om konstiga saker varje minut, och de tar sanning! Just nu fick jag pa mig ett munnskydd for att inte bli smittad av nagot virus nere i personalrummet. Sa osvenskt man kan tanka sig, och har gar lilla jag runt. Forst var jag vilsen, nu kanner jag mig som hemma bland 800 thailandare och alla miljodarer. Det tog ett tag att vanja sig vid tanken. Kan kanna att jag lever 3 olika liv just nu, ett hemma I trygga Varberg, ett thailanst jobbliv och ett liv I lyx!

Den forsta dagen har pa Banyan tree var sa jobbig rent mentalt. Det blev en kulturkrock av alltihopa. Men man vande sig snabbare an man nagonsin kunde tro. Men ack sa larorikt det ar, och de tre blondinerna har ju sa jakla roligt ihop! Vi har lart oss att skratta, vi har lart oss sa mycket, pa sa kort tid!

 Ida gar min forsta dag pa front office. Har suttit I receptionen, tagit imot gasterna, varit och suttit I en liten reception dit bara folk kommer som har top-topp-topp sviterna.. Sjuuuuuuuuuuukaste boenderna, och da overdriver jag inte!! Tyvarr far vi inte ta kort inne I rumen, vilket svider. For nu kommer verkligen ingen forsta hur boendena ser ut har! Men kanske racker det ibland att saga att gasterna betalar som minst 23.000kr/natt.

Igar var jag ledig, skulle kopt balklanning men det blev ingen. Kopte istallet 5 olika sorters tyger.. trevligt! Kok och hans 2 kompisar var med pa trippen.. Sa bra att vi har dem!!!! De tog mig till massa olika affarer, jag handlade och handlade. De gick efter mig och bar alla pasar m.m.. Kande mig som en drottningJ! Men idag ar man tillbaka till det riktiga thai-livet igen! Man gar upp 06.00, tar sig till bussen och da maste man ga forbid ett stalle med massaaaaaa rattor… Och eftersom jag har varldens fobi for detta ar det typ det jobbigaste pa hela dagen, hehe! Min rattskrack kommer definitivt inte ga over!! De ar stora som as, inte radda utan kommer bara och strosar over gatan nar de kanner for det. Blaaaaaaaaaaaaaa!!!!

 Amanda ar pa SPA idag, hon har 2 dagar kvar dar, hon trivs och idag har hon faktiskt fatt fotat beh. rummen. Ack saaaa braaaa!!
Idag ar Angelica ledig, hon ligger pa stranden och gottar sig, sa nu ska vi ta vart pick och pack och dra oss ner till beachen, for ett kvallsdopp och lite thai-mat! Det ar det har jag lever for.. Finns inget battre an kvallarna. De varmer I hela kroppen och man vill liksom aldrig aka tillbaka till kalla Sverige igen..

 Ibland kanske vissa ord ar lite konstiga, eftersom jag skriver pa ett av de segaste tagentbord jag varit med om. Ta nu hand om er dar hemma, saknar er!

PUSS OCH KRAM <3

Emma


Kommentarer
Postat av: Ann-Kristtin Ivarsson

Hej!Kul att få se lite bilder på er och vad ni hittar på. Känns tryggt att ni håller kontakten med Stefans frus släkt. Hur ser ett rum ut som man betalar 23.000kr/natt? synd att ni inte kan fota detta, dold kamera kanske?(skämt).Gör nu inte detta, jag har förstått att cheferna på Banyan Tree skämtar man inte med. Jag förstår att ni kommer att ha med er en hel del i bagaget när ni kommer hem av upplevelser, intryck samt tyger. Hoppas Amandas Big foot är small foot nu och Angelicas bränna har svalnat av. Emma du kommer att vara botad från möss skräck!!!!!!!! när du kommer hem, du kommer att tycka att våra små möss är söta i jämförelse med råttorna i Thailand. Kramar till er från Ann-Kristin. Hela klanen från Vagnabäck hälsar.

2010-03-08 @ 15:21:49
URL: http://thailandsprojektet.blogg.se/
Postat av: Katrin

HAHAHA Emma, du kanske inte kommer skrika av skräck och väcka mig när det springer förbi en liten råtta i vagnabäck sen då? haha

2010-03-08 @ 16:26:08
Postat av: Hanna

Skönt att veta att du har det bra vännen min! Är lite avundsjuk här i kalla sverige må jag säga! Saknar dig här!

2010-03-08 @ 17:14:14
Postat av: Anna Munther

HEJ tjejer!



Vad skönt att höra att det går så bra. Roligt att läsa allt ni får vara med om. KRAM Anna

2010-03-09 @ 08:01:46
URL: http://www.livsform.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0