Emma Sofia Ivarsson


                                          
                                    
"Det vi gör för våra medmänniskor gör vi också för oss själva"

Mitt namn är Emma Ivarsson jag är 18 år, och bor i Veddige en bit utanför Varberg. Här bor jag med min underbara familj som tillsammans driver ett jordbruk. Några intressen är resa, matlagning, sjunga, åka skidor, natur, vänner.
Dessa tre åren under min gymnasietid har varit väldigt lärorika för mig, både i det personliga och kunskapsmässiga planet.
Jag ser mig själv som en drivande och kreativ person som oftast tar egna intiativ och har inte långt till skratt.

Utlandspraktiken kommer ge mig erfarenheter som jag kommer kunna dela med mig till andra och ha med mig i resten av mitt liv! Praktiken kommer ge mig en otrolig möjlighet, att få bättre förstålse där man får nya perspektiv på livet och på sig själv i mötet med andra. Jag tror det kommer vara väldigt lärorikt för mig, att kunna koppla ihop teorin och det praktiska arbetet som man lärt sig under utbildningen med verkligheten. Då man helt plöstligt kan se ett bättre sammanhang och få en ny kultur och ett nytt språk på köpet.

Jag ser ganska ljust på min framtid, trots detta vet jag inte exakt vad jag vill studera till. Men eftersom jag brinner för att hjälpa och ta hand om människor tror jag att jag vill jobba med detta antingen i ett hälso- eller omvårdnas sammanhang. När jag var liten var min största dröm att bli kock och driva en egen restaurang, än har jag inte gett upp den drömmen, för drömmar måste vi ha för att lyckas här i livet!



"Kom ihåg igår, tänk på morgonen, men lev idag."
Emma :)

Kommentarer
Postat av: Debbie

Bra skrivet Emmisen, men du missade en sak, du glömde skriva att... du är bäst ;) Så därför gör jag det nu: Emma Ivarsson är den där flickan som ni vet, helt enkelt är bäst.



:) Puss Debbie

2010-01-26 @ 20:20:37
Postat av: Emma

Debbo du är så snäll min lilla vän! Jag tycker du är bääst å väldens duktigaste tjej. Trevlig helg pyret:)

2010-01-29 @ 14:22:02
Postat av: Katrin

Mycket bra skrivit vännen. Kommer följa din resa här, antar nämligen att du inte kommer ha mobilen i högsta hugg där borta ;D Kommer sakna dig så fruktansvärt mycket.puss

2010-02-25 @ 15:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0