Amanda Ingrid Maria Robertsson


Hejsan! 



Det är jag som är den tredje och sista blondinen i gänget, Amanda heter jag, är 18 år fyller 19 när vi är i Thailand. Jag kommer från Fritsla som ligger 2 mil söder om Borås, där bor jag tillsammans med min goa familj. Även jag går sista året på Drottning Blankas Gymnasieskola i Varberg, omvårdnadsprogrammet med inriktning på Spa & Fitness, där trivs jag otroligt bra! Jag är nu certifierad massör och befinner mig mitt i utbildningen för att bli gruppinstruktör i både spinning, aerobic/ step och kanske vattengympa också, vem vet?. Jag älskar att träna, dansa och röra på mig, även att fika, träffa vänner och njuta av allt roligt i livet :)

Jag brinner för resor och gillar att möta nya människor med olika kulturer, utlandspraktik i Thailand känns därför helt otroligt och jag är väldigt tacksam för att just jag fick chansen. Jag kommer att suga åt mig av alla intryck och upplevelser vi får vara med om och jag är övertygad om att det kommer bli ett minne för livet och en erfarenhet utöver det vanliga.

Framtiden står ännu oskriven, men det lutar åt volontärarbete i Ghana till att börja med efter sommaren, sedan får jag se vart fötterna bär. Jag vill jobba inom friskvård och hälsa i ett varierande yrke där man tar hand om människor - men det är ett senare kapitel, först ska jag ut och se mig om i världen!    

 
Slutligen vill jag bara säga att vi väntar oss det värsta och hoppas på det bästa – det kommer bli en underbart galen resa!

/ Amanda


Kommentarer
Postat av: Nina

Fint skrivet Robertsson! Väldigt härlig sommarbild också! :D Lycka till där nere sedan o glöm för tusan inte autografblocket!

2010-02-05 @ 22:16:42
Postat av: Emma

Det är de enda som ska ner i väskan! Lovar att träna på autografen innan vi sticker;)

2010-02-08 @ 22:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0